Sidevisninger i alt

onsdag den 5. september 2012

I gang igen igen

Det lyder jo mest som et motionshold for rygopererede eller sådan noget, men måske er det også en ok beskrivelse af den følelse man har i kroppen efter en lang sommerferie? Det er i hvert fald lidt svært at komme ud af sengen og i gang med endnu et skoleår!
I min selvfede  og -retfærdige stil vil jeg dog understrege at det er LÆNGE siden min ferie sluttede! Meget længe! Og jeg har - for nu at blive i billedet - allerede smidt krykkerne og farer ud over stepperne.
Medier bliver igen i år et fast omdrejningspunkt i arbejdet, og det kan jeg jo kun være tilfreds med. Jeg har startet et nyt mediehold på læreruddannelsen ,og jeg har været både i Guldborgsund og Lolland Kommune for at lave efteruddannelseskurser. Det er altid interessant - og udfordrende - at lave efteruddannelse: man kender ikke kursisternes ønsker og behov, man har kun kort tid osv. og denne gang var der også tale om et kursus dikteret oppefra! Men der er sket noget inden for IT området i skolen. En holdningsændring, tror jeg. Mange er virkeligt interesserede, en hel del KAN en hel masse og ikke mindst er man blevet opmærksom på at det der digitale læring er kommet for at blive.
Det var jeg ellers lidt i tvivl om da jeg så holdlisten for det nye mediehold på læreruddannelsen: 9 navne stod der! WTF?! Et kort, sveddryppende øjeblik tænkte jeg på om IT var gået af mode?! Om det - trods alt - bare var en døgnflue?! Heldigvis viste det sig kun at være en halv sandhed, og der var hele 20 på holdet når vinter-holdet også var talt med! Men mange har valgt ordinært dansk, og så er det jo værd at overveje: hvorfor? Er vi ved at skabe et A og et B hold mht. it og medier? Er der dem der vil og tør og dem der helst går uden om? Uanset hvilket danskhold man har valgt, slipper man dog ikke for IT, det kan ligesom ikke lade sig gøre :-) og uanset antallet, så bliver det endnu et electrifying år med medieholdet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar