Sidevisninger i alt

mandag den 17. juni 2013

pæne piger skriver dagbog?

men knap på pæne piger har ikke tid... er det ikke det man siger? Jeg ved ikke rigtig med den pæne pige, men den manglende tid kan jeg nikke genkendende til.
Jeg vågnede i morges og fik en vision: jeg skal huske at få flettet blogging ind i mit program for udskolingslærerne på Eskilstrup skole i morgen! Men så slog det mig at jeg jo selv glemmer at blogge, og det er vel ikke den bedste reklame for at bruge et medie at man ikke selv får gjort det?  Hmm og kan man så tillade sig at spilde de travle læreres tid med det?
Men alligevel gør jeg det sq (spilder lærernes tid :-). For jeg synes faktisk det er ret genialt at blogge og at læse blogs. Man bliver så klog på alt muligt man ikke anede man ville vide mere om. Og selvom jeg ærligt må indrømme at det ikke er en fuldt implementeret del af min undervisning endnu, så skal man vel ikke bare give op?!
I hvert fald har jeg hver gang jeg har brugt det i danskundervisningen haft AHA-oplevelser: jeg har fået et indblik i nogle studerendes læring som jeg ikke ville have fået i deres mere 'traditionelle' opgaver og jeg har fået et blik for deres læringsPROCES. Det tyder nemlig på at man i en blog godt tør skrive noget om ting man er i gang med at lære, men ikke er helt sikker på endnu. Hvorimod man i en opgave der skal bedømmes i langt højere grad holder sig til det man er ret sikker på. Og det er min erfaring at bloggen er mindre formel og måske derfor mere ærlig. Og det er klart en fordel at man VED noget om hvor de studerende er, når man skal planlægge undervisningen. Så jeg holder fast i min vision: jeg fletter noget ind om bloggen som læringsredskab, og så prøver jeg at huske at øve mig lidt mere i selv at blogge...
P.S! For tiden junker jeg Sex and the city som tv-serie. Jeg er ikke helt overbevist om at jeg kommer igennem alle sæsoner, men fortælleformen er lidt sjov og hvis hende Carrie var ung i dag, ville hun jo ikke skrive en klumme i en eller anden newyorker-avis, så ville hun da blogge til hele verden, ville hun ikke?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar